איך עובדות קשתיות שקופות ליישור שיניים?


מה השוני בין קשתיות שקופות ליישור שיניים ליישור השיניים המסורתי ?  בעבר, בשיטות יישור שיניים הקונוונציונליות,  מומחה ליישור שיניים היה  מדביק ברקטים (סמכים
מתכתיים)  ומשחיל ביניהם חוטי ברזל  כסופים. האורתודנט נהג לכופף את החוטים והלחץ שנוצר הזיז את השיניים. הברזלים בלטו כלפי חוץ והיוו מפגע אסתטי אמיתי. מעטים הבוגרים אשר הסכימו למצב מביך זה.

התקשורת מול המומחה ליישור שיניים בנוגע לתיאום ציפיות המטופל הייתה בעייתית.  איך מסבירים למטופל  מה תהיינה התוצאות של הטיפול האורתודנטי? בלית ברירה היה על הפציינט להסתפק בהסבר מילולי ולקוות לטוב.


איך קשתיות שקופות ליישור שיניים שינו את המציאות?


 לפני כעשור הומצאו קשתיות שקופות ליישור שיניים. חברת ה- Modern Clear  הגרמנית הייתה מהחלוצות ביישום השיטה .מאז-  אין יותר צורך ב"תקווה". זאת כיוון קשתיות שקופות ליישור שיניים מבוססות על תכנון ממוחשב. כל שלב בטיפול מתוכנן לפרטי פרטים והתוצאה הסופית  מוצגת למטופל בהדמיית תלת-מימד  3D .

בשיטת מודרן קליר – קשתיות שקופות ליישור שיניים – הלחץ על השיניים מופעל באמצעות קשתית פלסטיק עדינה שקופה Aligner – ( "מתקן יישור"  בלע"ז) . הקשתית מותאמת למצב בפה והיא כמעט בלתי נראית . כל נקודה בקשתית השקופה מתוכננת להפעיל לחץ בכוח וכיוון המחושבים מראש, באמצעות תכנה מתוחכמת.

עבור כל מטופל מכינים סדרת קשתיות אישיות.  כל קשתית פועלת 14 יום . המחשב יודע את מיקום השיניים בתום כל שבועיים טיפול והקשתית מוחלפות בהתאם להתקדמות.

כל קשתית חדשה תכוון ללחוץ על השיניים במיקום, בכיוון  ובכוח השונים מקודמתה.
המהלך חוזר על עצמו  ו"מרוץ השליחים" של הקשתיות מתקדם עד אשר מגיעים לתוצאה המתוכננת .
המטופלים חייבים להיות 21 שעות ביממה עם הקשתיות  (זאת לעומת 24 שעות בשיטה עם "הברזלים") "לא ביג דיל, רק 3 שעות הבדל " יאמרו הספקנים. טעות בידם, 3 שעות ביום חופש מהמתקן עושות את כל ההבדל ! בשיטת קשתיות שקופות ליישור שיניים –  הפעולות היומיומיות כגון צחצוח שינים, ארוחות , יציאה עם חברים – אינן מוגבלות, בניגוד לשיטות הברזלים המיושנות.

ניתן להסיר/ להרכיב את הקשתיות בקלות ולכן נח מאד לשמור על ניקיונן . נוסף עך כך, צחצוח שיניים יעיל מתבצע ללא הפרעה  ובכך נמנעים מחלת החניכיים וריקבון השיניים ( עששת) .


מה המקרים המתאימים לטיפול
בקשתיות השקופות של שלנו?
להערכת היתכנות הטיפול מלאו פרטים

    ניתן לשלוח קובץ בגודל שלא עולה על 2 M, קבצים נוספים ניתן לשלוח למייל: clearline32@gmail.com