קיבוע לילי לאחר יישור שיניים שקוף, המכונה גם ריטיינר לילי  – חיוני. הסיבה- אנחנו מעוניינים לשמר את תוצאות הטיפול לתקופה ארוכה ובתקווה- לכל החיים. בתהליך יישור שיניים שקוף הקשתיות השקופות ליישור שיניים מפעילות לחץ על השיניים. זהו השלב הפעיל, במהלכו השיניים זזות למקומן המיועד. בסיום השלב האקטיבי, השיניים אומנם הגיעו למקומן המתוכנן, אך העצם סביבן עדיין רכה. כוחות הלעיסה או שרירי הפנים עלולים לגרום השיניים לחזור למקומן הקודם או סתם "להתעקם". כדי שזה לא יתרחש- אנחנו מכינים קיבוע לילי לאחר יישור שיניים.

כוחות אלה פועלים 24/7 , באופן קבוע, לכן השיניים תמיד עלולות לנדוד למקומות בלתי רצויים. לצערנו, גם השיניים אשר עברו יישור מכל סוג , קשתיות שקופות או סמכים מתכתיים, אינן  "חסינות"  וזקוקות לייצוב ושמירה על מנת להבטיח את שמירת תוצאות טיפול .


סוגי הקיבועים לאחר יישור שיניים

כפי שהוסבר לעיל, לאחר יישור שיניים  פעיל נכנסים לשלב השימור, השלב הפסיבי של יישור השיניים, הרטנציה. כאן השיניים כבר הפסיקו לזוז, ההפך הוא הנכון – כוונתנו היא לקבען  ככל שניתן במיקום הנכון.

קיימים 2 סוגי מכשירי רטנציה ( retainers ), נשלף ומודבק. כאן נדבר על הסוג הנשלף בלבד, בקיבוע המודבק נדון במאמר אחר באתר זה .


קיבוע לילי לאחר יישור שיניים מהסוג הנשלף

מדובר בקשתית שקופה נשלפת, הדומה לקשתיות יישור שיניים הרגילות. השוני – היא עבה מעט יותר מהקשתית הטיפולית. הקשתית מיוצרת כשלב האחרון לאחר הטיפול הפעיל  ו"מעתיקה" את המצב החדש. השימוש בה בכל לילה- מונע relapse , חזרה למצה הקודם עד אשר השיניים תתייצבנה והעצם סביבן תתחזק. גם אם התרחשה תזוזה זעירה במשך היום, ההקשתית תחזיר את שיניים לעמדה הנכונה בלילה.
משתמשים בה לתקופה בין שנה לבין כל החיים, הכל לפי המקרה, החלטת הרופא השיניים שלך, שיתוף הפעולה של המטופל וגורמים נוספים.

לפעמים רופא השיניים בוחר לתת למטופל רק את הקשתית הנשלפת, והיא בהחלט מספקת לשימור התוצאות. במקרים אחרים, נשתמש גם בריטיינר מודבק בנוסף למתקן הנשלף. 
***חשוב להבין:  אם המטופלים לא מסוגלים לעמוד בהוראות הרופא ונמנעים משימוש בריטיינר  – בודאות תתרחש נסיגה relapse לעמדת השיניים המקורית, למרות  הטיפול האורתודונטי המוצלח.

כאמור – הצלחת הקיבוע הנשלף תלויה שיתוף הפעולה של המטופל וזה- חסרון משמעותי. מצד שני- יתרונו – אינו מפריע בשמירה על ניקיון השיניים וכן שימוש חופשי בחוט דנטלי. חשוב לא פחות- ניתן להחליף את הקשתית בחדשה במהירות .

קשתית קיבוע לילי לאחר יישור שיניים-  כלולה במחיר הטיפול. אם הריטיינר מתבלה או הולך לאיבוד- חייבים להכין חדש בדחיפות.  הקשתית החלופית תחויב בתשלום מעבדה.

מה המקרים המתאימים לטיפול
בקשתיות השקופות של שלנו?
להערכת היתכנות הטיפול מלאו פרטים

    ניתן לשלוח קובץ בגודל שלא עולה על 2 M, קבצים נוספים ניתן לשלוח למייל: clearline32@gmail.com