קיבוע מודבק לאחר יישור שיניים שקוף, Bonded retainer  – הוא חלק חשוב ביישור. לפעמים המתקן גם מכונה Fixed retainer . תרומתו לתהליך-  לשמור על ההישגים של יישור שינים שקוף לתקופה ארוכה ובתקווה- לכל החיים. בתהליך יישור שיניים שקוף הקשתיות השקופות מסדרות את עמדת השיניים באופן אופטימלי. זהו השלב האקטיבי, אשר בסיומו מקבלים עמדת שיניים יפה ומסודרת, אך מתחת לפני השטח המצב לא יציב.העצם סביב השיניים עדיין רכה והכוחות הפועלים בחלל הפה עלולים לדחוף את השיניים למקומן המקורי. על מנת למנוע את מצב- עלינו להעניק לשיניים תמיכה, עד אשר המצב יתייצב.

כוחות השואפים להחזיר את השיניים המיושרות למקומות בלתי רצויים פועלים 24/7 , כל החיים. אלה הכוחות של מערכת הלעיסה ושרירי הפנים. לכן השיניים תמיד תהיינה זקוקות להגנה ושמירה על מנת להבטיח את שמירת תוצאות טיפול האורתודנטי .


סוגי הקיבועים לאחר יישור שיניים


כאמור, לאחר יישור שיניים שקוף אקטיבי נכנסים לשלב הפסיבי של היישור – השימור, הרטנציה.  השיניים כבר הפסיקו לזוז – וכרגע משימתנו היא להחזיקן  ככל שניתן במיקום הנכון. קיימים 2 סוגי קיבוע- הלילי הנשלף והקבוע המודבק. כאן נדבר על הסוג המודבק בלבד. על הקיבוע הנשלף ניתן לקרוא במאמר אחר באתר זה.


קיבוע מודבק לאחר יישור שיניים

כאן מדובר בצמה שזורה מתכתית עדינה המותאמת למתאר הפנימי של קשת השיניים. הצמה מודבקת לשיניים, מגשרת ביניהן ומונעת את תזוזתן.  המטופל אינו יכול להסיר את הקיבוע בכוחות עצמו וכך "לקלקל" את תוצאות הטיפול- ובכך יתרונו. זה חשוב במיוחד במקרה של מטופלים לא אחראיים ולצערנו- פוגשים לא מעט כאלה.

קיימים חסרונות לקיבוע המודבק: שבר או ניתוק במהלך השנים  וצבירת אבנית עקב קושי בצחצוח. כדאי לזכור מספר כללי טיפול בקיבוע מודבק לאחר יישור שיניים:

  • יש להגיע למרפאה בהקדם לתיקון או החלפה אם הרגשת שבר או ניתוק. 
  • יש להגיע לשיננית כל 3 חודשים לסילוק אבנית והדרכה חוזרת לשימוש באביזרי ניקוי – חוטים, קיסמים, מברשות שיניים
  • לא מומלץ לצרוך מזון קשיח או דביק 
  • אי הקפדה על הכללים הנ"ל עלולה להוריד לטמיון את השקעה שהמטופל השקיע בהשגת שיניים ישרות.
מה המקרים המתאימים לטיפול
בקשתיות השקופות של שלנו?
להערכת היתכנות הטיפול מלאו פרטים

    ניתן לשלוח קובץ בגודל שלא עולה על 2 M, קבצים נוספים ניתן לשלוח למייל: clearline32@gmail.com